Wednesday, October 17, 2012

Oi oi


Ini aku dengar cerita dari kawan aku.
Makwenya cepat cemburu buta.

Jangan cepat buruk sangka.
Kalau perempuan baik dengan lelaki lain, kata gatal.
Bila lelaki tolong perempuan lain dalam kesusahan, kata miang.

Tak sempat selidik, dah menuduh.
Tak sempat kaji, dah memaki.

Kalau macam tu.

Baik lelaki tolong lelaki je.
Perempuan tayar pancit, tukar sendiri.

Perempuan kawan dengan perempuan je.
Lelaki cuci mata tengok bulu kaki sendiri.

Tapi dunia ni dunia lelaki dengan perempuan.
Kau sayang pasangan kau, jagalah.
Kau cinta dia, hormatlah.

Yang penting, kalau kau salah mintak maaf.
So karma won't bitch you back.



4 comments:

Cik Panda said...

Setujuuuuuuu!
Dan kalau tak percaya pasangan sendiri, takkan mahu berkepit 24/7? cuba pasangkan diri dengan pokok, ikat pada badan. Tengok sikit, siapa yang rimas?
Tanpa percaya, takkan ada bebas.

Fel said...

Setuju dgn CikPanda.
Trust is important.

Shafa Eman said...

Cik Panda : Yess. Dan kalau aku yang kena ikat dekat pokok, aku mati.

Shafa Eman said...

Fel : Aku bet kau dengan pasangan kau tiada masalah trust.