Saturday, July 7, 2012

Babi dan anjing

Apa tempat ini?

Aku sangat teruja.
Melihat manusia sini sana.
Berjalan jalan dengan anjing.
Berpelukan.
Berjilat jilatan.
Wow. Beraninya mereka!

Eh di sana pula.

Apa itu?
Comelnya aku tengok!
Lahh, babi rupanya.
Comel. Geram.
Kecik, merah jambu.

Em, budak kecik.

Apa kau buat?
Bagi babi tu makan apa?
Oh, makanannya ye.
Pandai kau jaga.
Padanlah gemuk babi tu.

Aku teruja.
Aku batak gila.

Tepi tepi jalan ada sinki.
Ada tanah kat tepi.
Signboard terang menulis.
Tempat samak.

Oooo. . .

Bulat mulutku.

Tapi, kenapa mereka semua.
Pandang pelik terhadapku?
Pandang jijik?
Seperti aku buat sesuatu yang buruk.
Sesuatu yang busuk.


Ish sayang. Lepaslah tangan kita.


1 comment:

miss maryam said...

saya faham mesej yang nak disampaikan.
pegang khinzir dan anjing, masih boleh disamak.
pegang yang bukan mahram, nak samak guane? tak boleh samak kecuali dengan taubat.
betul dop?