Wednesday, July 18, 2012

#7 Nescafe


Aku sedang duduk di Starbucks dan minum Machiatto kegemaranku. Sedangku sedap minum menggunakan wifi free, tibe tibe sebuah portal terbuka di depanku. Keluar seekor raksasa berbulu dan anak jin yang menyeringai memandangku.

Hodoh gila.

Si raksasa berbulu itu datang duduk dihadapanku dan tersenyum. Tangan dihulurkan dan aku tidak menyambut. Bukan mahram, maka haraamm. Raksasa berbulu itu mengenalkan dirinya sebagai Pai. Aku tersenyum dan mengangguk walaupun hairan bagaimana raksasa itu berbahasa melayu.

“Sedap Machiatto kau minum itu?” tanya Pai kepadaku.

“Sedap lah jugak, walaupun mahal nak mampus. Tapi aku ni hidup nak up je, bese lah. Duduk Key Ell.” balasku dengan lagak biar-papa-asal-gaya-ada.

“Ouh, kau tahu dari mana asal usul air ini?” tanya Pai kepadaku.

“Errr, dari US kot.” Balasku acuh tak acuh.

“Meh aku tunjuk kat kau, dari mana asalnya air ni semua.” Secara tibe tibe efek slow motion berlaku disekelilingku dan aku ibarat dibawa ke portal yang berbeza.

Pai menceritakan tentang IFOK.

Setelah aku melihat semuanya, Pai membawa kembali aku ke Starbucks. Aku melihat Machiatto tanpa selera sebelum muntah darah. Celaka! Lepas ni aku nak minum Nescafe je.

1 comment:

john wick said...

Microsoft office has a different version, and the entire version has the different setup file. Some of the version is Office 2013, Office 2016 and Office 365 etc. Go to www.office.com/setup and redeem your key. Office Com Setup is one of the most popular productivity programs around. If you have your product key handy, you don't even need a disc to start installing Office just visit office setup help. Norton is one of the most reliable antivirus providers in the market to download visit www.norton.com/setup. There are multiple manufacturers making printers for home and office use with varied range as printer series per the need and affordability of different customers. Printer Tech Support. It has become one of the most useful computer hardware devices that allow people to convert computer generated typescript into a physical printed document.