Thursday, February 4, 2016

#4 Kebaya Biru

Kelmarin aku nampak awek pakai kebaya biru.
Cantik. Ayu.
Buat aku terfikir, kenapa aku tak pakai kebaya biru?
Tapi aku tak tahu, awek pakai kebaya biru itu, ada rahsia.
Rahsia paling bahaya.

Jebat tengok kiri kanan. Sigaret di tangan terbiar. Lagak kaya, sigaret bukan murah sekarang. Teh tarik di biar sejuk. Jebat tak pesan makanan, tak lapar. Dua minggu lepas, Jebat beli kebaya biru. Dah bagi pun dekat awek. Suruh awek pakai jumpa hari ini.

Awek dah sampai, tapi kebaya biru tak pakai. Jebat kecewa sikit. Bukan apa, Jebat ada fetish awek kebaya.

Tak apa lah, Jebat bukan tak dapat. Dapat juga. Cuma, bukan pakai baju kebaya. Tak pakai apa apa. Heh. Jebat keluarkan angin sedikit dari  hidung sambil angkat kepala sedikit. Ketawa malas orang kata.

Hi sayang. Tegur Jebat. Kenapa tak pakai baju saya beli haritu?

Oh, tu. Malu lah, ketat sangat. Kita bukan nak pergi mana mana pun. Lepak je.

Hm, okay. Next time eah.

Okay.

Jebat senyum.

Malam ni rumah siapa?

Rumah saya lah.

Yessss.

Jebat gembira. Boleh suruh awek pakai kebaya biru. Tapi ada benda yang Jebat tak tahu. Awek kebaya biru, penuh rahsia.


Kelmarin ada kes bunuh.
Isteri potong suami rasanya, tiga belas kerat.
Kenapa tiga belas?
Tak tahu.
Ada kaitan ke dengan awek kebaya biru?
Tak tahu. Mungkin. Tak ada.

Saja nak buat cerita.

No comments: