Saturday, December 29, 2012

selamat tahun baru




Tahun baru sudah tiba. Marilah kita ramai ramai bikin resolusi baru.

Kerana aku yakin dengan resolusi tahun baru yang aku tanamkan dalam jiwa, nekad dengan hati yang kental, aku akan dapat turun 28kg dalam masa tiga bulan. Atau dapat promotion dalam kerja pertamaku lagi enam bulan.

Paling tidak, dengan resolusi yang sangat tekad tadi, aku akan bangun pagi gosok gigi cuci muka terus mandi dan mulakan hari dengan lebih produktif tanpa menekan butang snooze.

Jom kita ramai ramai bukak facebook malam tahun baru. Naikkan status tentang countdown di tempat (masukkan tempat yang boleh check in FourSquare). Dan jangan lupa, tulis azam tahun baru aku dalam bentuk turutan dari 1 hingga 63. Kerana semua orang perlu tahu azam aku!

Tapi, kau tak percaya bikin azam baru? Oh, kau sungguh hipster. Tabik pada lu, dengan muka aidonggeevadem. Kalau macam tu, naikkan status klise ‘oh, aku tidak percaya pada azam kerana perubahan itu datang bila bila masa’

Deep. Sangat deep. Kemudian pasti dapat banyak like dan komen yang membina secara kritis dan kritik. Tahniah kerana anda mampu mengubahnya.

Ish, tak baik lah aku ni cerita pasal azam tahun baru. Ini semua konspirasi Yahudi. Patutnya kita berazam untuk berubah pada Awal Muharram. Maka, ini template aku sediakan untuk kesenangan aku nanti.

‘Daripada kita menaikkan status tentang tahun baru dan menyalurkan wang kepada Mark Zuckerberg untuk menjana para Zionis, adalah lebih elok jika kita diam sahaja’

Nahh, 50 like.

Jadi, marilah kita bikin/tak bikin resolusi baru pada tahun ini.

Dan resolusi aku ialah untuk tidak membikin satu resolusi pun.

Heh. Defeat the purpose nampak.

Selamat Tahun Baru semua.


ps. Saja post awal sebab takut tak sempat nak online. busy. FINALS !



4 comments:

Hanna Nabiella said...

happy new year jugak ^^

Wadi AR said...

good luck final wei. nanti kita keluar kalau ko dah cuti. yeayy!

Shafa Eman said...

Hanna : Hehe, happy new year !

Shafa Eman said...

Wadi : Thanks. Hehe. Aku bukan takat cuti je, aku dah grad weyyy !