Friday, December 28, 2012

malas nak fikir tajuk


Hari ini aku sangat bosan. Maka, aku pun buka facebook aku dengan harapan ada orang orang yang menaikkan status yang boleh bikin aku ketawa hentak hentak kaki tepuk tepuk lutut.

10 minit aku skrol ke bawah, tiada apa apa yang menarik.

Mana pergi klise jumaat yang sering di post kan oleh makwe makwe islamic sementara pukul 12.30 sehingga 2.30 petang semua?

Mana pergi abam abam yang selalu post gambar mereka memakai baju melayu dengan caption 'hanya ingin ke masjid untuk solat jumaat, tapi pakai macam nak nikah' semua? yang kemudiannya dibalas oleh makwe makwe islamic sementara tadi dengan komen 'macam ni lahh calon suami titeewww *wink wink'.

Mana pergi kakak kakak yang post kelegaan perut mereka selepas makan durian crepe yang di war war kan bagai sedap gila nak mam, walhal bila room mate aku beli, kami berdua hampir termuntah dan nyatanya sambal tempoyak lagi menyelerakan?

Mana pergi pasangan bercinta yang suka mengabdikan diri mereka 29jam sehari dengan menulis setiap bait bait cinta untuk santapan umum dengan gaya yang paling tomeyy tomeeyy sekali?

Selepas seketika, baru aku sedar.

Aku dah unfriend mereka. Semua !

Ahhhh, kini aku tiada lagi unsur hiburan. Tiada lagi bahan ketawa. Tiada lagi ceria di muka dengan selingan hembusan nafas heh bergabung dengan senyuman sinikal.

Ahhh, maafkan aku wahai rakan rakan yang telah di unfriend kan. Kerana baru sekarang aku sedar, tanpa anda semua, hidup aku kini tidak lagi ceria.



4 comments:

Päk Läng said...

untuk apa kita hidup? dan mati sia-sia adalah perkara paling bodoh

ah, aku komen apa entah

Shafa Eman said...

aku faham inti pati kau nak bagi lang, tapi tak tahu releven kepada entri ini. hehe.

Wadi AR said...

salah satu faktor aku deaktif fb. haha. tapi jangan risau, aku akan bukak balik ye sayang. untuk kita bercanda kembali macam dulu

Shafa Eman said...

Entah bila dapat bercanda sama. Dah kau dengan fel bergumbira di twitter. Haha, pedih ulu hati aku guna twitter. Terbatas.