Tuesday, May 8, 2012

10 perkara girlfriend cakap

Aku sebagai seorang perempuan sentiasa tak faham dengan diri aku sendiri. Maaf ye kepada yang berkaitan. Kadang-kadang aku marah nangis emo jerit lompat jatuh mati sendiri. Kadang-kadang aku gembira ketawa gelak mengalir air mata pecah perut hentak kaki tepuk-tepuk lutut.

Tapi ini antara perkara yang aku selalu cakap (ataupun most girlfriends would)

1. Sayang, you rasa I gemuk tak? You tengok lah I betul-betul. You rasa I gemuk kann. You nak I kurus macam perempuan hot kan. Jujur je I tak marah.

2. Aku marah.

3. Semalam I mimpi you keluar dating dengan perempuan lain. Siapa dia? Siapa?

4. Sayanggggg, belikan I handbag tu. Cantik lah. Tak boleh? Kenapa? Kita nak nikah punya pasal kena kumpul duit. .sampai hati you taknak belanja. Kan you dah masuk gaji.

5. Sayang I lapar lah. Sayang jap jap I nak pergi toilet untuk kali ketiga. Sayang jangan drive laju sangat. Sayang, nape slow sangat drive?

6. Sayang, you nak makan kat mana? You decide lah sayang. *setelah 10 suggestion* Alaaa taknak lah semua tu tak sedap. I nak Paddington House of Pancake jugak.

7. Tadi you cakap nak call pukul 9. I tunggu sampai pukul 12 kenapa you baru call? Tengok bola? Tipu, you curang kan!

8. Sorry I marah-marah you tadi. Sorry I tak buat lagi. *esok marah lagi

9. I sayang you lah sayang. You sayang I?

10. Nak cukup sepuluh.

Okay. Bila dah list kan terasa annoying gila. But I will give annoyance to my reader. Because I love to annoy people. Kepada para girlfriends out there, adakah anda macam ni? Kepada boyfriends pula, adakah anda nak trade girlfriend anda dengan PS3?


P.s Aku tak sebenar-benarnya macam ni. Haha. Ini semua ilusi. Tiada kaitan dengan hidup personal aku.

Penggunaan bahasa inggeris 'I' dan 'You' tidak diitalickan kerana terlalu banyak.

No comments: