Friday, May 4, 2012

Aku selamatkan negara kita

Pagi ini aku bangun pagi dengan ceria. Kedengaran bunyi burung berkicauan, kanak-kanak ketawa gembira menuju ke sekolah. Aku bersiap seperti biasa, dan pukul 7.20 pagi aku keluar.

Aku berjalan kearah bus stand. Beberapa lelaki memerhatikan aku. Aku melangkah dengan lebih laju, mereka mengekoriku. Aku semakin cuak, mereka semakin menghampiri. Mulut mereka terkumat-kamit, berkata sesuatu yang aku sendiri tidak pasti.

Aku tiba di bus stand, dan mereka mendekatiku. Hoh sheet. Sekarang aku dengar apa mereka katakan. Brainssss, Brainzzz. Mereka merupakan zombie yang datang dari New York membawa virus untuk mengubah semua rakyat Malaysia seperti mereka.

Kebetulan bus berada didepan mata. Aku melompat masuk dan tag kad Touch n Go aku. Fuhh selamat. Aku melihat didalam bus. Hampir semua didalam bus sudah infected. Mereka hanya memerhatikan aku dengan pandangan lapar. Aku menjerit-jerit pada bus driver, bagi aku keluar. Kerana aku sudah tiba di destinasi.

Setelah tag Touch n Go, aku meloncat turun dari bus, berpuluh-puluh ekor zombie mengejarku. Aku berlari dengan tangkas, melompat divider jalan raya dengan penuh gaya. Demm, kain baju kurungku terangkat. Aku cepat-cepat menutup kembali auratku. Kali ini, dengan lincahnya aku menaiki tangga.

Lantas aku mengeluarkan dua revolver dari poket kiri dan kanan bag laptopku. Memang aku selalu bawak spare, incase nak memburu. Aku berlari dengan keadaan terbalik. Bang bang bang. Berdas-das peluruku menembusi kepala zombie-zombie itu. Peluru infinite. Aku main cheat. Semuanya head shot. Itu bukan cheat. Aku memang hebat.

Kemudian aku menyimpan kembali revolver aku. Berjalan dengan anggun memakai high heels. Menuju ke bangunan client audit ku. Jam tanganku menunjukkan sudah pukul 11.00 pagi. Sampai di client's, senior bertanya mengapa aku lambat. Aku menceritakan cerita sebenar. Dia tidak percaya.

Sepatutnya dia bersyukur aku dah selamatkan Malaysia dari serangan zombie. Bukannya suruh aku balik lambat hari Jumaat ni.


 

4 comments:

Azreen Amran said...

Dear, if i jadi senior you, i percaya semua apa yg you cerita. hahah.

Mr Deen said...

erkk =.= aku jadi boss kau, aku akan anugerahkan pingat wira office kau , haha

Miss Euphoric said...

Aww thanks. Cepat cepat lah jadi senior auditor, then you boleh jadi senior paling best sekali. Hehe.

Miss Euphoric said...

I know right! Aku pun tak faham nape dia tak percaya. Hehe. Atleast buat lah muka amused sikit.