Thursday, April 12, 2012

Peti cadangan Rapid KL

Aku sebagai orang kebanyakan yang menaiki public transport untuk ke kerja mempunyai beberapa cadangan untuk Rapid KL bus, Rapid LRT dan KTM.


1. Sediakan earphone sewa untuk penggemar musik, lebih-lebih lagi yang beridolakan Avenged Sevenfold kerana kesian mereka terpaksa dengar kuat-kuat dalam bus yang sesak.

2. Sediakan ruang vakum suara untuk makcik-makcik, kakak-kakak atau budak sekolah yang kuat bergosip sebab kesian hal-hal peribadi mereka diketahui semua.

3. Sediakan seat yang lebih lebar untuk mereka yang berbadan besar sebab kesian dorang terpaksa duduk kat dua seat sekaligus meletakkan beg mereka di sebelah.

4. Sediakan gambar perempuan seksi bertampal di dinding bas atau tren kerana kesian mereka kena tampar dengan perempuan yang telah mereka raba.

5. Sediakan deodorant pelbagai jenama di pintu masuk bus atau tren kerana kesian mereka-mereka yang tak mampu beli atau terlupa pakai lagi-lagi 'pelancong' asing.

6. Sediakan carpet merah otometik bergulung kebawah untuk orang yang VIP nak cepat naik bas atau tren sebab kesian mereka kena beratur macam orang kebanyakan.

7. Sediakan satu papan khas di belakang setiap seat bus atau tren untuk melekatkan chewing gum sebab kesian orang yang prihatin dengan nafas tak tahu kat mana nak buang.

8. Sediakan scanner dada untuk mengenal pasti jantina penumpang sebelum masuk coach tertentu kerana kesian lelaki yang ada man boob tak pasti jantinanya.

9. Sediakan seatbelt atau harness untuk penumpang agar mengelakkan perlanggaran tubuh manusia kerana kesian orang yang dah berwudu’ terbatal wudu’nya.

10. Nak cukupkan sepuluh.


2 comments:

Ariffuddin Sani said...

Sediakan koc untuk lelaki.

Shafa Eman said...

hehe. salah satu cadangan yang bernas jugak tu. usulkan lah. kekeke. senang kami perempuan!