Thursday, April 26, 2012

Sayang mak

“Aku tahu lah, aku dengar tadi dia cakap macam tu. Tak sangka aku, darjah 5 dah ada pakwe. Tak malu ke?” kata Melur kepada Cempaka.

Cempaka mengangguk-angguk kepala, tanda setuju. Semakin lama, semakin rancak berbicara. Tidak sedar masa, galak dengan perkara-perkara yang tiada makna. Selepas seorang, seorang lagi menjadi mangsa perbualan mereka.

“MELUR!! Balik. Dah maghrib ni, kau tu kena belajar. Nak UPSR! ” lantang suara emak Melur memanggil anaknya pulang ke rumah.

Mencicit Melur berlari, takut dimarahi. Menyengih kepada emaknya yang sedang menyapu dihalaman, membuka selipar dan lantas masuk kedalam rumah.

“Okaylah Senah, aku masuk dulu eh. Nanti suami aku balik, naya aku. Esok aku cerita kat kau pasal Puspa si janda gatal tu,” kata Jenab kepada jiran sebelah rumahnya.



How were you raised?

No comments: