Wednesday, April 11, 2012

Jangan balik tengah malam

Aku lambat balik kerja semalam. Usai kerja, aku terus balik ke rumah. Dalam perjalanan, aku memikirkan masa depan aku. Aku memikirkan hasil audit aku. Aku rasa aku nak jadi tax assistant. Kaya juga. Driving, bukak radio. Dengar Fly.fm dan aku termenung.

Sampai di rumah pangsa aku, aku berdiri di depan lift. Aku melihat tangan ku, jam menunjukkan sudah 1.12am. Lambat sungguh kali ni aku balik. Semuanya gara-gara client lambat bagi fail yang aku perlukan. Aku menekan punat ‘atas’ lift rumah pangsaku. Aku menunggu.

Lift terbuka, aku melihat keliling. Tiada sesiapa. Dengan keletihan membawa laptop company kehulu kehilir, aku menekan punat tingkat 8. Tingkat rumahku. Segera aku memegang kunci rumah kerana tak tahan nak kencing.

Tetapi lift tidak bergerak. Aku sudah panik. Pintu lift terbuka. Homaigod! Secara tibe-tibe seorang apek cina berdiri di depan lift itu. Tadi takde. Aku terkedu. Terkesima. Tergesa-gesa aku menekan punat ‘tutup’. Aku lega kerana pintu lift sudah tertutup dan aku bersandar di dinding lift.

Pintu lift terbuka lagi. Kali ini apek itu tersengih. Giginya tajam. Bagai diasah. Beliau bukan sekadar tersengih, beliau menyeringai. Aku dah cuak, aku menjerit aidonggeevasheet sambil membaca surah Al-fatihah di dalam hati. Aku menekan-nekan lagi punat ‘tutup’. Kali ini dengan lajunya sehingga jariku pedih. Berdarah, luka.

Namun kali ini pintu tidak tertutup. Aku nyaris pitam. Kepalaku sudah berpinar. Scumbag brain. Macam-macam aku fikirkan. Aku dah takot. Menggeletar lutut, menggigil tangan. Sumpah aku takot. Apek yang menyeringai itu memandang tepat mataku. Perkataan yang beliau lontarkan hampir buat aku pengsan.

Amoi ah, itu lift sula rosak oh. You kena tunggu sama lift satu lagi.

9 comments:

Anonymous said...

-.-... 10/10 XD

Anonymous said...

adoiyai..suspend acc trus!ahaha

Mustaffa Bukhari said...

dah lar ko kat sini pon nak trolling ker?? hahahaha

Shafa Eman said...

haha. muka marah tapi full mark. thanks.

Shafa Eman said...

dasar budak akaun. haha.

Shafa Eman said...

kau macam baru kenal aku kan tapa. haha.

AmyZana said...

hahahaha. Lol ! xD

10/10 markah gak ! xD

Shafa Eman said...

haha thanks :)

Anonymous said...

HP Printers are notable for conveying high printing quality. Be that as it may, some of the time, some sudden Drum Light mistake shows up during printing which issues the clients. The drum light blunder, when all is said in done, shows up during the inclusion of another ink cartridge. Your HP printer may work splendidly, however, your last item may look horrendous. In the event that you face any specialized issues identified with HP Printer hl 2270DW Drum Light Error, you can contact +1888-633-7151 in light of the fact that we give Technical Support we are accessible 24*7
windows update error 0x802480174